dilluns, 15 de novembre del 2010

ARA.CAT, "nou" diari. Per Marc Santandreu.

Aquest divendres per la tarda va sonar el telèfon i aquest cop no eren de Movistar o d'Orange oferint-me grans ofertes de telefonia. A l'altra banda del telèfon una persona afable m'anunciava el proper llançament d'un nou diari: l'Ara. Es tracta d'un nou producte del que m'oferien una subscripció per 40 dies amb un descompte.

Quan ens trobem davant una campanya de màrqueting dues de les tasques importants són definir clarament el nostre producte i buscar un públic objectiu.


Pel que fa a mi ho van encertar, puc ser un consumidor d'aquest producte. Però això ho vaig descobrir dins del seu web www.ara.cat, després de llegir una mica el seu contingut. El que vull destacar es que l'operadora, sense disposar de massa temps per la immediatesa del mitjà, em va voler vendre un producte gairebé amb l'únic argument que en aquest diari hi escriuran, entre d'altres, l'Albert Om, l'Antoni Bassas o en Toni Soler.

Em declaro admirador de tots ells, només sigui per les bones estones que m'han fet passar. Però d'aquí a subscriure'm a un diari només perquè participin ells (o perquè siguin accionistes), sense haver-ne ni llegit un sol exemplar... Suposo que també hi faran col•laboracions tots els tertulians de les més conegudes ràdios catalanes, l'Andreu Buenafuente, el de plats bruts o l'Audald Carbonell.

A les universitats catalanes es llicencien anualment milers de periodistes, que se sumaran als que ja treballen, alguns des de fa força temps, però els que sembla que tenen el control de la comunicació “mediàtica” a Catalunya ja fa anys que son els mateixos.

No dubto en que la proposta és interessant, i que de ben segur que tindrà èxit, com així ho desitjo. De vegades quan ens parlen de mirar-nos el melic, tenen sovint força raó.

De totes maneres, obviant petits errors de llançament: Moltes Felicitats!