dimarts, 9 de novembre del 2010

Eslògan en negatiu del PSC. Opinió de Pol Santandreu


L’objectiu d’aquest bloc és expressar les nostres opinions, sobretot pel que fa referència a estratègies, polítiques i aspectes relacionats amb l’economia i les empreses.  En aquesta línia, i ja que estem en plena campanya electoral a Catalunya, entenem que el projecte d’una formació política per aconseguir escons al Parlament, té molt a veure amb una empresa. Ambdós necessiten el mateix: un objectiu, un pla estratègic i una sèrie d’actuacions per assolir l’objectiu. Entre aquestes accions, una de les més importants és la comunicació, tant per empreses com per formacions polítiques. Ens ha cridat l’atenció un dels eslògans de la campanya del PSC: Ni independenstistes ni de dretes.


El missatge impacta per donar un missatge en negatiu:  El PSC no és ni independentista ni de dretes. En una disciplina – la publicitat i sobretot publicitat en la política- en què sembla que quasibé tot està inventat,  l'eslògan mostra una certa dosi d’innovació que el fa més notable que d’altres.

Malgrat tot, dubtem de l’efectivitat d’aquesta negativitat del missatge, si el que persegueix –i suposem que és així- és aconseguir vots i no només cridar l’atenció.

En primer lloc, anunciar el que no ets és bastant més poc precís que anunciar el que ets. Queda clar que el PSC no és independentista, però és federalista? És nacionalista? És centralista? També queda clar que no és de dretes. És doncs d’esquerres? O és de centre? 

En segon lloc, excloure’s categòricament de ser independentista quan el 30% dels votants es manifesta en aquesta línia i un altre percentatge similar ho fa com a favorable a un estat dins una federació, pot ser si més no arriscat.

Imagineu una empresa que s’anunciés com "No fabriquem ni pantalons ni faldilles". Voldria dir això que fabrica mitjons? o calces? o camises? o rentadores?

1 comentari:

Muntsa ha dit...

Brillant! No hi podria estar més d'acord. Endavant.